شناسهٔ خبر: 175945 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

امروز ۶ استان کشور بارانی می‌شوند

جاده بارانی کارشناس سازمان هواشناسی از پیش‌بینی رگبار باران در ۶ استان کشور طی امروز خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز شنبه ۱۷ شهریورماه در بخش‌هایی از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و ارتفاعات البرز و همین‌طور جنوب شرق استان فارس رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، این در حالی است که بارندگی‌ها از ساعات اولیه صبح در رشت و ساری آغاز شده است.

وی افزود: طی ۵ روز آینده در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. روز گذشته نیز در ساعات بعدازظهر گزارش بارندگی از ارتفاعات هرمزگان و مناطقی از استان فارس داشتیم.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه در ارتفاعات البرز و روز سه‌شنبه در مناطقی از شمال غرب از جمله مناطق شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز رگبارهای پراکنده رخ خواهد داد.

رفیعی ادامه داد: همچنین وزش باد نسبتاً شدید و شدید برای امروزوفردا در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند، پیش‌بینی‌شده است. در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز مناطقی از شرق و جنوب شرق و روز چهارشنبه نوار شرقی کشور همین شرایط را خواهد داشت که در برخی موارد نیز ممکن است منجر به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه نیز دمای هوا در نوار شمالی کشور به‌تدریج افزایشی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: آب‌های دریای خزر، دریای عمان و تنگه هرمز هم برای امروز مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی ادامه داد: تهران نیز امروز در ساعات بعدازظهر افزایش باد خواهد داشت و بیشینه دمای امروز تهران به ۳۲ درجه خواهد رسید که نسبت به روز گذشته کاهش ۳ درجه‌ای را نشان می‌دهد.